حرفهای ناگفته

برو بچ نغمه اینجا مینویسن

حرفهای ناگفته

برو بچ نغمه اینجا مینویسن

ثروتمندان این گونه می اندیشند

سلام  

دیروز همین موقع ها بود گفتم میخوام وبلاگ رو آپ کنم برای همین کتاب رو باز کردم مجتبی برام خوند من نوشتم  "

ارزش مدرک دانشگاهی حتی از یک بلیط سینما هم کمتر است ،زیرا با داشتن یک بلیط ،لااقل میتوان با دین یک فیلم  سرگرم بود،اما با مدرک تحصیلی دانشگاهی نمیتوان وارد گود زندگی در اجتماع شد . " 

 

جالب بود  چون زیرش نوشتم "ثروتمندان این گونه می اندیشند "  دوتا از دوستان برام  یادگاری گذاشتم که بدون مدرک جای استخدام نمیشن  

میخواستم زندگی نامه فورد رو بنویسم ولی دیدم بهتره   در مورد چیزه دیگه بنویسم  اون  یازده کارنامه تحصیلی سیاه  

و بعدن در مورد یکی از اینا به نام  هنری فورد   

 

1- تامس ادیسون (1931-1847) مخترع آمریکایی

کنجکاویها و نکته بینی های دوران کودکی ادیسون، هیچکس غیر از مادرش را تحت تأثیر قرار نداد. اولین معلمش اورا "خنگ و کودن" نامید. پدرش به این نتیجه رسیده بود که او "ابله" است و مدیر مدرسه به او گفته بود که: "تو هرگز در هیچ کاری به جایی نمی رسی" فقط مادرش به هوش و نبوغ نهفته ی او آگاهی داشت و از این رو به تعلیم و تربیتش همت گمارد. ادیسون از نوجوانی اختراعات خود را شروع کرد و در مجموع بیش از 1000 اختراع ثبت شده دارد که برای بشریت فوق العاده ارزشمند می باشد.

  

 2- آلبرت اینشتین (1955 - 1879) فیزیکدان آلمانی

پدر و مادرش بیم آن داشتند که مبادا فرزندشان عقب افتاده باشد زیرا تا 9 سالگی قادر به تکلم صریح و سریع نبود و بعدها نیز در پاسخ هر سؤال بسیار تفکر و تعلل می کرد. در دروس دبیرستانی هم به استثنای ریاضیات کارنامه بسیار بدی داشت به طوریکه بارها مسؤولین دبیرستان از او خواستند که مدرسه را رها کند و به دنبال کار دیگری برود. یک سال هم پشت کنکور انستیتوی پلی تکنیک زوریخ ماند. پس از فارغ التحصیلی از این دانشکده هم پیدا کردن شغل ثابت برایش مشکل بود. در همین دوران بود که او روی فرمولهای "فرضیه نسبیت" کار می کرد و بعدها با اثبات علمی آن جهان را به شگفتی وا داشت.

 

3- پابلو پیکاسو (1973 - 1881) نقاش اسپانیایی

علت اصلی عقب ماندگی پیکاسو در مدرسه این بود که او از انجام هرکاری به جز نقاشی رویگردان بود. هنگامی که پدرش او را در ده سالگی از مدرسه بیرون آورد به سختی می توانست بنویسد یا بخواند. حتی معلم خصوصی اش هم که قرار بود اورا برای امتحانات دوره ی متوسطه آماده کند پس از مدت کوتاهی شاگرد تنبل خود را رها کرد زیرا پیکاسو تمایلی به ریاضیات و علوم دیگر نشان نمی داد. بعدها نقاشی را در مادرید و پاریس پیش خود دنبال کرد تا اینکه پس از چند سال توانست در جهان هنر و نقاشی دگرگونی های شگرفی پدید آورد.

 

4- وینستون چرچیل (1965- 1874) نخست وزیر انگلستان

این مرد که متشخص ترین و نامورترین فرد خانواده خود شد در دوران کودکی و نوجوانی آنقدر کندذهن و کاهل بود که پدرش همواره می گفت که او از اداره کردن خودش نیز عاجز خواهد ماند. گرچه به تاریخ و ادبیات علاقمند بود، اما از آموختن زبانهای لاتین و یونانی و ریاضیات دوری می کرد و اکثرا" شاگرد آخر کلاس بود. دو بار در امتحانات ورودی دانشکده نظامی "سندهرست" رد شد. بالآخره بار سوم با مجموعه نمراتی بسیار پایین و در حدود حداقل لازم توانست به دانشگاه راه یابد.

 

5- ج. ک. چسترتون (1936-1874) نویسنده انگلیسی

وی بعنوان یک بچه چاق و گوشتالود در مدرسه انگشت نما بود. در 8 سالگی هنوز قادر به خواندن و نوشتن نبود و آموزگارش روزی به او گفت: "اگر می توانستیم کله تو را بشکافیم به جای مغز، یک تکه ی بزرگ چربی و گوشت پیدا می کردیم" وی تا سن 15 سالگی همواره شاگرد آخر کلاس بود تا آنکه یک دوستی ثمر بخش با ئی سی بنتلی (که بعدها نویسنده شد) سرآغازی بر دوران شکوفایی ادبی چسترتون شد بطوریکه قبل از پایان دبیرستان به عنوان یک نویسنده چیره دست مورد قبول و تحسین عموم قرار گرفت.

 

6- چارلز داروین (1882- 1809) طبیعی دان انگلیسی

داروین نوجوان آنقدر در مدرسه تنبل بود که روزی پدرش به او گفت: "کار تو فقط بازی با سگها، گرفتن موشها و تیر و کمان بازی است. تو مایه ی سرافکندگی خانواده ات هستی" داروین پس از اینکه در امتحانات ورودی دانشکده پزشکی دانشگاه ادینبورو رد شد مدتی در شهر کمبریج بود تا اینکه در سال 1831 با کشتی "بیگل" عازم یک سفر دریایی شد. او این سفر را تبدیل به یکی از بزرگترین سفرهای اکتشافی و علمی کرد و از دستاوردهای ان نظریه تکامل را به بشریت عرضه داشت.

 

7- امیل زولا (1902- 1840) رمان نویس فرانسوی

در امتحانات کتبی دانشگاه سوربن در ریاضیات و علوم قبول شد ولی در امتحانات شفاهی ادبیات رد شد. دو ماه بعد در امتحانات ورودی دانشگاه مارسی شرکت کرد ولی نتایج امتکانات کتبی اش آنقدر افتضاح بود که دیگر لازم ندید در امتحانات شفاهی شرکت کند. از این شکست آنقدر سرخورده بود که در نامه ای که به یکی از دوستانش نوشت می گوید: "من یک کودن و نادان به تمام معنا هستم" بعدها زولا با نگارش رمان "نانا" و دیگر آثار با ارزش در زمره ی رمان نویسان بسیار توانا قرار گرفت.

 

8- جمال عبدالناصر (1970- 1918) رئیس جمهور مصر

عبدالناصر اولین رئیس جمهور مصر کارنامه تحصیلی چندان درخشانی نداشت. بین سنین 6 تا 16 سالگی فقط چهار کلاس را طی کرد. در دوران دبیرستان به دلیل دیدگاههای سیاسی اش همواره با معلمین خود درگیری های لفظی پیدا می کرد. پس از اینکه موفق شد وارد دانشکده حقوق شود، قبل از آغاز اولین دوره امتحانات، دانشکده مزبور را ترک کرد. سپس به دانشکده افسری راه یافت و با درجه ستوان دومی فارغ التحصیل شد. در سال 1952 در پی یک کودتای نظامی علیه ملک فاروق، حکومت مصر را جمهوری اعلام نمود.

 

9- هنری فورد (1947- 1863) اتومبیل ساز آمریکایی

فورد دوران مدرسه را با حداقل نمرات طی کرد. اصولا" فاقد استعدادهای علمی و ادبی بود. اما از همان عوایل جوانی هنگامی که ماشین آلات کشاورزی مزرعه ی پدرش را تعمیر می کرد، استعداد فنی خود را بروز داد. هنری فورد اولین خط تولید اتومبیل سواری را ابداع کرد و توانست با تولید انبوه (یا اصطلاحا" سری سازی) قیمت تمام شده را در حداقل نگاه دارد و بعبارتی دیگر "جهان را روی چرخ بگذارد"

 

10- ایزاک نیوتن (1727- 1642) دانشمند انگلیسی

کسی که شاید بتوان گفت بزرگترین متفکر تاریخ بشر است در نوجوانی اش هیچگونه نشانه ای از تفکر و نبوغ از خود بروز نداد. بیشتر اوقاتش را به کلنجار رفتن با دستگاههای مکانیکی می گذراند و فقط به این دلید اولیای او اجازه دادند به مدرسه بازگردد که در اداره کردن مزرعه خانوادگی از خود بی لیاقتی نشان داده بود. در مدرسه نیز در پایین ترین سطح قرار داشت و گویی در نوعی رکود فکری فرو رفته بود. اما یک دگرگونی فکری او را از این خواب بیدار کرد و تحقیقات و مطالعاتش در ریاضیات و فیزیک، جهان علم را در مسیر جدیدی انداخت.

 

11- جیمز وات (1819- 1763) مهندس اسکاتلندی

وات کودکی نحیف و ضعیف یبود و از این رو اغلب مورد آزار همکلاسیهایش قرار می گرفت. در دروس هم تحرک فکری و استعدادی از خودش بروز نمی داد. از این گذشته همواره از یک سردرد مزمن رنج می برد. اما هنگامی که به سن 13 سالگی رسیده بود تدریجا" آثار و علائم هوش و ابتکار و نبوغ در او آشکار گشت و بیشتر وقت خود را صرف علم هندسه می کرد. بعد ها با اختراع ماشین بخار توانست جهان را در سرآغاز پدیده ای به نام "انقلاب صنعتی" قرار دهد. 

  

 12- آبدارچی  

 

خیلی از افراد بالا  منهای  نفر دوازدهم که میدونم هیچوقت هیچی نشد دانشمندای بزرگی شدن و صاحب مدرک ولی زندگی هنری فورد برای من از همه جالب تره  به امید خدا در فرصت بعدی  فقط در مورد  هنری فورد مینویسم که هیچوقت مدرکی نگرفت میلیارد شد  چشمک   

 

آبدارچی ( چشمک )

نظرات 4 + ارسال نظر
[ بدون نام ] سه‌شنبه 14 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 18:03 http://www.sheen.blogsky.com

سلام وب خوبی داری به من هم سربزن.
www.sheen.blogsky.com
تبادل لینک هم میکنیم برای تبادل لینک در قسمت نظر دهی وب نظر بدهید در ضمن عضویت در خبر نامه رایگان است.


عدد سه‌شنبه 14 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 22:01

نفر ۱۳ من هستم مطمئن باشید. چشمک

صوفیا چهارشنبه 15 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 11:26

12 خیلی با حال بود! ههههههههه!
من عاشق اسن مطالبم منتطرم بنویسی.

هیوا چهارشنبه 15 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 14:29

این هیوا خانم گل گلاب الان از جلسه امتحان اومده و گند زده . کلی هم افسرده هست . :(( فردا هم همتحان داره که هنوز هیچی نخونده واسه همینم هیچ نظری نمی ده :(

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد